Tijdens de neurofeedback sessie merkt Sam dat hij ontspannen is en als hij in het
spel zit is hij gefocust. Hij kijkt naar het scherm terwijl m.b.v.
elektroden
zijn hersenactiviteit wordt gemeten. Zijn hersenen krijgen feedback
over hun
functioneren doordat het spel wel/niet doorgespeeld wordt. Op deze
manier leren
zijn hersenen andere banen te creëren!
Sam vertelt over zijn
ervaring:
neurofeedback heeft hem geholpen zich beter te focussen,
hij is nu in staat
om beter te volgen wat de leraar vertelt en hij heeft ook meer
vertrouwen in
zichzelf gekregen: “ik kan ook daadwerkelijk doen wat de leraar
vraagt!”. Hij kan
zijn handschrift letterlijk beter
lezen nu (daarvoor niet mogelijk).
Zijn moeder: Nu
komt hij thuis van school en het
eerste wat hij uit zichzelf doet is zijn huiswerk; hij wil het af
hebben. Zijn
cijfers zijn fantastisch nu!
Hoe is sporten /
baseball anders dan ervoor? Sam
vertelt: hij focust
zich
makkelijker, en hij weet wat met de bal en de bat te doen. Vóór
neurofeedback
was hij erg slecht in sport, maar nu maakt hij zich minder zorgen
tijdens het
sporten; hij heeft veel meer zelfvertrouwen. Hij vertelt dat hij nu een
zeer
goede veldspeler is geworden. Vroeger twijfelde hij voortdurend aan
zichzelf.
Nu gebeurt dat bijna niet meer (tenzij er veel mis gaat). Nu gebruikt
hij meer
delen van zijn brein waardoor zijn mind letterlijk meer open komt voor
zijn
aangeboren mogelijkheden. Hij heeft ook het gevoel dat hij veel meer
kan
bereiken dan daarvoor. Vroeger dacht hij dat hij hooguit een baseball
speler
kon worden. Hij
gelooft nu dat hij van
alles zou kunnen worden: een archeoloog, een dichter, een baseball
trainer,
etc.
|